Zoekmachineoptimalisatie

Beter gevonden worden in zoekmachines

Zoekmachineoptimalisatie is belangrijk! Waarom? Wist u dat 80% van uw website bezoekers u vinden via zoekmachines zoals Google? Uw website voor zoekmachines optimaliseren is dus naast marketing de beste manier om snel meer bezoek te genereren naar uw website.

  Wat is zoekmachineoptimalisatie?

Bij zoekmachineoptimalisatie worden verschillende technieken gebruikt die er voor zorgen dat een website een hoge positie in de zoekmachine behaalt. Hierbij gaat het om hoog scoren in de ‘normale’ zoekmachine resultaten. Zoekmachineoptimalisatie wordt ook wel ‘search engine optimization’ (SEO) genoemd.

Waarom zoekmachineoptimalisatie?

Onderzoek heeft aangetoond dat de zichtbaarheid van een website drastisch afneemt als deze niet hoog in Google op de eerste pagina staat. Bedrijven met een hoge positie worden door bezoekers gezien als ‘topmerken’ die ze onderbewust associëren met kwaliteit en professionaliteit. Zoekmachineoptimalisatie wordt dus steeds belangrijker.

White hat en black hat

SEO valt te verdelen in twee categoriën: white hat en black hat. White hat zijn de technieken die door Google aangeraden en ondersteund worden, als deze juist ingezet worden zal dat nooit een negatief gevolg kunnen hebben. Black hat daarentegen is het tegenovergestelde. Alhoewel black hat op korte termijn zeer effectief kan zijn is de kans groot dat de site een penalty of zelfs een permanente ban krijgt.

Lees meer over zoekmachineoptimalisatie op ikipedia

  Verschillende technieken

Aranea Development biedt verschillende technieken van white hat zoekmachineoptimalisatie aan, te vangen in twee subgroepen; intern en extern. Intern in deze betekend op uw website, extern op andere websites of sociale media e.d.

Interne technieken:

  • Microdata (rich snippets)
  • Optimalisering van de semantiek van de HTML
  • Minimalisering van afbeeldingen en scripts
  • SSL versleuteling (https://...)
  • Mobiele strategie
  • Sleutelwoorden en meta-tags
  • Google of Aranea Analytics

Externe technieken:

  • Inbound link onderzoek
  • Social media pressence
  • Concurrentieanalyse
  • Zoekmachinemarketing (SEA)

U kunt eventueel zelf bepalen of u alle technieken nodig heeft en/of wilt inzetten aan de hand van een offerte per punt.